Ντοκιμαντέρ: Η νύχτα που ο Μανώλης Γλέζος κατέβασε την Γερμανική σημαία (video)

0
113

Ο στρατηγός Ντε Γκωλ χαρακτήρισε τον Μανώλη Γλέζο, που έφυγε τη Δευτέρα από τη ζωή, ως «Πρώτο παρτιζάνο της Ευρώπης» για την υποστολή της γερμανικής σημαίας από την Ακρόπολη.

Στην αρχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Μανώλης Γλέζος ζήτησε να ενταχθεί στον Ελληνικό στρατό στο αλβανικό μέτωπο, αλλά το αίτημά του απορρίφθηκε επειδή η ηλικία του ήταν μικρότερη από την ηλικία στράτευσης. Aντ’ αυτού, εργάστηκε ως εθελοντής για το Ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών και από το 1941 άρχισε να σπουδάζει στην ΑΣΟΕΕ.

Κατά τη διάρκεια της κατοχής εργάζεται στον δήμο της Αθήνας και στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, ενώ παράλληλα συμμετέχει ενεργά στην αντίσταση, μέσα από τις απελευθερωτικές οργανώσεις των νέων (ΟΚΝΕ, ΕΑΜ ΝΕΩΝ και ΕΠΟΝ) με αποτέλεσμα να υποστεί πολλές διώξεις και φυλακίσεις.

Τη νύχτα της 30ης προς την 31η Μαΐου του 1941, ο Μανώλης Γλέζος και ο Απόστολος Σάντας αφαίρεσαν τη Γερμανική πολεμική σημαία του Γ΄ Ράιχ, που κυμάτιζε σε ιστό στην Ακρόπολη Αθηνών, κυριολεκτικά κάτω από τα μάτια της εκεί φρουράς.

Το τολμηρό εκείνο εγχείρημα προκάλεσε κύμα ενθουσιασμού τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό που μεταδόθηκε η είδηση. Η πράξη τους ενέπνευσε τους Έλληνες που αντιστέκονταν ενάντια στον κατακτητή και καθιέρωσε και τους δύο ως σύμβολα αντίστασης κατά της χιτλερικής κατοχής. Μάλιστα ο Γάλλος στρατηγός Ντε Γκωλ χαρακτήρισε τον Μανώλη Γλέζο ως «Πρώτο παρτιζάνο της Ευρώπης»

Το παράτολμο εγχείρημα της υποστολής της γερμανικής σημαίας από την Ακρόπολη το οποίο επιχείρησαν οι δύο νεαροί τότε φοιτητές, ο Μανώλης Γλέζος και ο Λάκης Σάντας, τη νύχτα της 30ής προς 31η Μαΐου 1941 μπορείτε να δείτε στο ντοκυμαντέρ που παραλήφθηκε από το Αρχείο του ΡΙΚ στα πλαίσια συμφωνίας ανταλλαγής Αρχειακού Υλικού με την ΕΡΤ και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΡΙΚ.

Tο παράτολμο εγχείρημα υποστολής της γερμανικής σημαίας από την Ακρόπολη, περιγράφεται στο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, το οποίο ανήκει στο Αρχειακό Υλικό της ΕΡΤ και αναρτήθηκε στο youtube.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here