Καυστική ανακοίνωση της Google σε βάρος της Microsoft

0
26

Για απόπειρα “να γκρεμίσει τον τρόπο που λειτουργεί το ανοιχτό διαδίκτυο” κατηγορεί τη Microsoft

Oι μηχανικοί της Google και της Microsoft μπορεί να συνεργάζονται στον κώδικα Chromium για τις εφαρμογές περιήγησης στο διαδίκτυο, όμως αυτό δεν σημαίνει πως έχει πάψει η σύγκρουση μεταξύ των δύο κολοσσών σε επίπεδο χάραξης ευρύτερης στρατηγικής. Η Google

προχώρησε στη δημοσίευση μιας καυστικής ανακοίνωσης σε βάρος της Microsoft την Παρασκευή, κατηγορώντας την για προσπάθεια “να γκρεμίσει τον τρόπο που λειτουργεί το ανοιχτό διαδίκτυο προκειμένου να υποσκάψει έναν ανταγωνιστή”.
Η Google έχει ενοχληθεί φανερά, θεωρώντας πως οι κινήσεις της Microsoft συνιστούν απόπειρα ακύρωσης των προσπαθειών της Google να στηρίξει τη δημοσιογραφία και τους εκδότες ειδήσεων. Τον Ιανουάριο, η Google απείλησε να αποσύρει τη μηχανή αναζήτησης που έχει αναπτύξει από την Αυστραλία, αντιδρώντας σε νομοσχέδιο το οποίο θα υποχρέωνε τη Google να πληρώνει τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς για το περιεχόμενο που συνέτασσαν. Το νομοσχέδιο επικυρώθηκε και κατέστη νόμος του κράτους το Φεβρουάριο, ενώ λίγες μόλις ημέρες αργότερα η Google υποχώρησε και κατέληξε σε συμφωνία με μια σειρά ειδησεογραφικών οργανισμών στην Αυστραλία, εξέλιξη η οποία εξασφάλισε τη συνέχιση της παροχής των υπηρεσιών της στη χώρα. Το Facebook, αντίθετα, επέλεξε να αφαιρέσει τη δυνατότητα από χρήστες και εκδότες στη συγκεκριμένη χώρα να μοιράζονται ειδήσεις , κίνηση η οποία του εξασφάλισε ορισμένες υποχωρήσεις εκ μέρους της αυστραλιανής κυβέρνησης.

Κι ενώ συνέβαιναν όλα αυτά, η Microsoft επέλεξε να πάρει θέση με άκρως δημόσιο τρόπο, διακηρύσσσοντας τη στήριξή της προς το νέο μόνο που ψηφίστηκε στην Αυστραλία, ενώ προχώρησε ακόμη παραπέρα, συμμαχώντας με ευρωπαϊκούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς, απευθύνοντας έκκληση να καταλήξουν οι διαδικτυακές πλατφόρμες σε συμφωνίες με τους εκδότες ώστε να τους αποζημιώνουν για το περιεχόμενο που αναπαράγουν. Η Google είναι δυσαρεστημένη με την εμπλοκή της Microsoft σε αυτή την υπόθεση, οπότε βρισκόμαστε μπροστά στην πρώτη μεγάλη, δημόσια σύγκρουση, από την εποχή του Scroogled.

“Προχωρούν τώρα σε συμφεροντολογικούς ισχυρισμούς και εμφανίζονται πρόθυμοι ακόμη και να γκρεμίσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ανοιχτό διαδίκτυο, σε μια προσπάθεια να υποσκάψουν έναν ανταγωνιστή”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κεντ Γουόκερ, επικεφαλής διεθνών υποθέσεων της Google, σε ανάρτησή του στο ιστολόγιο της εταιρίας. “Η επίθεση αυτή σηματοδοτεί την επιστροφή της Microsoft σε παλαιότερες πρακτικές.” Ο Γουόκερ έχει συμπεριλάβει στην ανάρτηση σύνδεσμο προς το λήμμα της Wikipedia για το Φόβο, την Αβεβαιότητα και την Αμφιβολία (FUD), κατηγορώντας τη Microsoft ότι θολώνει τα νερά προκειμένου να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση, ώστε να ξεχαστούν τα πρόσφατα ζητήματα ασφαλείας που αντιμετώπισε.

“Δεν είναι τυχαίο πως το όψιμο ενδιαφέρον της Microsoft να μας επιτεθεί καταγράφεται στον απόηχο της επίθεσης SolarWinds και σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία επέτρεψαν σε δεκάδες χιλιάδες πελάτες τους […] να εκτεθούν σε κίνδυνο εξαιτίας σημαντικών αδυναμιών [στο λογισμικό] της Microsoft”, αναφέρει ο Γουόκερ. “Η Microsoft είχε προειδοποιηθεί για τις αδυναμίες στο σύστημά τους, γνώριζα πως [αυτές] αποτελούσαν αντικείμενο εκμετάλλευσης και πλέον επιχειρούν να περιορίσουν τη ζημιά, την ώρα που οι πελάτες τους καλούνται να μαζέψουν τα συντρίμμια, στον απόηχο μιας επίθεσης που έχει χαρακτηριστεί ως η Μεγάλη Κλοπή Email. Επομένως, ίσως να μην έπρεπε να εκπλήσσει το γεγονός πως τους βλέπουμε να ξεσκονίζουν διχαστικά τεχνάσματα από τα τεφτέρια του Scroogled”.

Η ασυνήθιστη, για τα δεδομένα της Google, επίθεση καταγράφεται την ώρα που στις Ηνωμένες Πολιτείες προωθούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες αντιμετώπισης μονοπωλιακών πρακτικών και δημιουργίας ενός πλαισίου που θα επιτρέψει τη συνεχιζόμενη ύπαρξη ελεύθερης και πολυφωνικής δημοσιογραφίας. Η Google ισχυρίζεται πως δεν έχει οικονομικό όφελος από το Google News, όμως η Microsoft αντιτείνει πως το ζήτημα είναι πολύ συνθετότερο, καθώς εμπλέκονται οι διαφημίσεις μέσω του Google Search, οι επιχειρήσεις που αναπτύσσουν τη σχετική τεχνολογία, η ανταλλαγή διαφημίσεων, τα σχετικά εργαλεία, καθώς και η συνολική βάση δεδομένων χρηστών που διατηρεί η Google.

“Οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί διαθέτουν ένα διαφημιστικό κατάλογο προς πώληση, όμως πλέον δεν μπορούν να απευθυνθούν απευθείας σε εκείνους που θέλουν να καταχωρίσουν διαφημίσεις”, αναφέρει ο πρόεδρος της Microsoft, Μπραντ Σμιθ. “Αντίθετα, επί της ουσίας είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τα εργαλεία της Google και να πληρώνουν τη Google. Όλα αυτά επηρεάζουν τα περιθώρια των ειδησεογραφικών οργανισμών να επωφεληθούν οικονομικά ακόμη και από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στις δικές τους ιστοσελίδες”.

Είναι πασιφανές πως Google και Microsoft έχουν πλήρη διάσταση απόψεων σε ό,τι αφορά το θεμελιώδες ζήτημα του κατά πόσο οι εκδότες θα πρέπει να ασκούν περισσότερο έλεγχο στη βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων, όπου κυρίαρχη θέση κατέχουν η Google και το Facebook. Η Microsoft ζητά από το Κογκρέσο να προωθήσει το νομοσχέδιο περί Ανταγωνισμού και Διαφύλαξης της Δημοσιογραφίας, “επιτρέποντας στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς να διαπραγματεύονται συλλογικά με τους διαδικτυακούς διανομείς περιεχομένου”.

Η Google, αντίθετα, θεωρεί πως η δική της πρωτοβουλία (Google News Initiative), μέσω της οποίας επιχειρεί να συνεργαστεί με την ειδησεογραφική βιομηχανία, είναι αρκετή για να βοηθήσει τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς. Κι ενώ η φραστική σύγκρουση μεταξύ Microsoft και Google συνεχίζεται, η αρμόδια υποεπιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου έχει προγραμματίσει σειρά συνεδριάσεων όπου θα ακουστούν λιγότερο καυστικά επιχειρήματα σχετικά με το μέλλον της δημοσιογραφίας στην ψηφιακή εποχή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ